friskförklarade....Tills vidare!

Efter en låååång vecka hemma med en sjuk zaga,dock ingen feber bara svinkoppor. Så avslutade vi veckan med herr pencillin med ett barnkalas! Som vanligt blev det en stressig historia då jag hade bokat lokalen klockan halv två och kalaset började två! Smart, men vad mer kan man begära av en blondinmorsa! Det blev iaf full fart med mycket lek och stoj, lite tårta, kakor och kaffe till dom vuxna och ännu mer tårta kakor och så godis till barnen! Engla fick jättefina presenter och var jätteglad för sitt kalas! Tårtan var superfin och smakade toppen!  Vi däckade halv åtta! Idag lämnade jag Zaga på förskolan, phu som mamma är det alltid tungt att lämna ifrån sig sitt älskade lilla barn då hon skriker så det skär i hjärtat! Men eftersom jag själv är förskollärare så vill jag ju hantera situationen exemplariskt! Lämnade en skrikande Zaga med krokodiltårarna rinnande ner för kinderna vände mig om och gick. Kramade mobilen fram tills klockan var nio då kunde jag inte stå ut längre, ringde för att få höra några lugnande ord, även om det inte alls var så att hon hade slutat gråta och nu satt nöjt och åt frukt så fick det mig att arbeta vidare några timmar till utan allt för dååligt samvete. När jag kom hade hon sovit gott och var glad att se mig och jag kunde inte sluta pussa henne! Sen trodde jag att dagen skulle flyta på i lugn och ro tills jag upptäckte att jag hade personalmöte klockan fem! Nebil hade lovat Kerra att hjälpa till i hans butik så det blev till att ringa en supersnäll faster som självklart släppte allt och kom farande! Tack Aida ! Du är det bästa faster som finns! Nu sover tjejerna gott och jag är glad att vi får lite sovmorgon imorgon då jag börjar nio.












Kommentarer
Postat av: jessica

gyd vad fin tårtan var och vad mysigt ni verkar haft de på kalaset trots trisstess

2010-09-10 @ 20:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0