Sjung om studentens lyckliga dar.......

Idag har vi firat Aida som tog studenten idag. Oj vad många minnen som kommer upp och vad gammal jag känner mig! Nästa gång blir det min egen dotters student jag kommer att få fixa, känns konstigt, härligt och skrämmande på samma gång. Undrar hur Engla och  Zaga kommer att se ut och vara om 15 år! Hur kommer jag själv att vara och känna då? Ibland kan jag fundera mycket på hur livet är och kommer att bli, ibland nästan lite för mycket för mitt eget bästa. Jag oroar mig nog för mycket! Glömmer alrdig den gången Nebil och jag satt hemma framför tv:n och det stod på textvt om en astroid som skulle slå ner på gjorden om femtio år, Jag blev jättenervös och började genast fundera på hur det skulle bli osv. Nebil tyckte jag var sinnessjuk som ens orkade ödsla energi på att tänka på det. Vi är verkligen olika så, jag vill gärna planera och gärna veta i förväg vilka vägar livet kommer att ta oss men nebil lever i nuet (kanske borde lära mig av honom) Jag har så himla svårt att släppa kontrollen. Tur att vi kan komplettera varandra! Zaga somnade på vägen hem och nebil läser saga för engla. Såå skönt med lite tid för sig själv på kvällen (bara jag och datorn). Imorgon har jag inget planerat måste köpa mat till kanin och kanske lite fredagsmys. På kvällen ska vi grilla, Kerim är i stan och sover hos oss så Engla är överlycklig, hoppas han är medveten om vad han ger sig in på! Han får räkna med att gå upp tidigt imorgon vill ja lova!

Kommentarer
Postat av: jessica

visst är de svårt att leva i nuet, jag håller med älskar dig

2010-06-16 @ 21:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0