skorpan......

Jag har alltid tyckt om djur. Under min uppväxt har jag haft alla djur man kan tänka sig, trotts mammas och pappas ovilja att ha djur så har vi lyckats att tjata till oss det ena än det andra djuret. Jag har dock tyckt att det varit synd att inte mamma och pappa visat något speciellt intresse och djuren har aldrig riktigt blivit någon familjemedlem. Så nu när jag själv är mamma och inte bor hemma får jag ju välja själv om vi ska ha några husdjur. Förra sommaren fick vi så en kanin av grannen! har alltid haft en förkärlek till kaniner och tyckte att det var toppen nu när vi bor i radhus och kaninen kan bo ute. Jag har verkligen sett vad roligt både engla och zaga tycker att det är, vår "lilla" ludde sänker så mycket glädje! För några veckor sedan fick nebil en förfrågan om vi ville ha en liten kattunge då en han känner fått nio styckna! Vi kunde inte säga nej och idag när jag kom hem satt en svart liten skorpan innanför dörren! Zaga blev såååå himla glad hon bara skrek av glädje! Engla sover hos mor och far i husvagnen så imorgon då hon kommer hem lär det bli liv i luckan! Nu sover lilla skorpan gott efter alla nya intryck idag och tur är väl det för imorgon lär han inte få vara ifred en sekund.

Idag var jag förresten på viktis en vecka och minus två kilo, känns toppen så nu ska jag kämpa vidare! hoppas på att kunna gå ner 5% innan jag börjar jobba! och tio innan jul.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är kanonduktig. Riktigt imponerande hur du står emot det söta. :)

Mysigt med en liten kattunge i huset, kan tänka mig att Engla kommer att bli eld och lågor.. :)

2010-07-08 @ 11:40:16
URL: http://johannafroste.blogg.se/
Postat av: PB

Vad mysigt med en liten kattunge :) Bra kämpat Sissi!!, 5% fixar du lätt!! Visst blir man pepp när man ser att det funkar så bra med Viktis!?

2010-07-11 @ 09:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0