Lilla skorpan är i katthimlen!

Idag hände något som bara inte får hända! Jag var hemma med barnen och skulle precis sätta zaga i sin matstol då vi skulle äta. Engla var påväg ut genom dörren och jag ropade att hon skulle stänga så att inte skorpan skulle smita ut. Precis när dörren ska slå igen smiter katten emellan! Fy det var så hemsk, han föll ihop och började skaka! Engla märkte ingen men jag bar in honom och la honom på soffan! Han hade såå ont och hela magen svullnade upp! Försökte ringa veterinär men det är inte lätt i semestertider! Han led något fruktansvärt och jag kunde knappt titta på honom stackarn! Som tur var hämtade engla vår grannde som är uppvuxen på landet och vi betämde att hon fick ta med honom och ta ihjäl honom! Fan vilken panik ja hade  och vad fan skulle jag göra! Katten var helt paj och höll på att dö framför ögonen på mig. Vet inte vad jag hade tagit mig till om inte grannen hjälpt oss! Nu är skorpan iaf i katthimlen men engla pratar och frågar hela tiden, Zaga ropade på honom förut hon har precis lärt sig att säga orpan! Vi fick ha honom i tre veckor och häromdagen var vi och köpte galler som vi satt upp till baksidan så vi skulle kunna ha öppet utan att han kunde smita ut! Såå himla tråkigt och typiskt!

Men vi kan ju inget göra, det som har hänt har hänt. Vi har iaf bestämt att vi ska ringa på en annons om en ny katt!barnen har varit såå glada över skorpan och tycker verkligen att det är mysigt med ett litet husdjur att gosa med. Vet inte om det är rätt men det känns iaf rätt för oss. Det blir dock inte en ny skorpan utan en anna katt i andra färger och med annat namn för skorpan är i katthimlen med sin mamma som engla säger. Något positivt idag är iaf att zaga går!!!!!! Ja hon går massor och hela tiden! Hon reser sig själv och knallar massor, visst är hon lite stel och rädd men hon GÅR!!!!! Och hon tycker det är såååå roligt. Nu ska vi natta engla, hoppas bara att inte det blir mardrömmar av upplevelsen idag.

Kommentarer
Postat av: anna

Ohhh vad roligt att hon går nu =)

Men tråkigt för katten =(

Hoppas allt är bra =)

Kram

2010-07-30 @ 22:22:58
Postat av: PB

Men fy vad hemskt med katten!! Så roligt att Zaga går, nu är det bara Alva kvar :)

2010-08-01 @ 14:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0