Ikeakul och biljävel

Denna månad hade vi lite pengar över för ovanlighetens skull, det är ju inte direkt så att man lever i överflöd på föräldrapenning och nettolön! Nebil har målat om i vårat sovrum så när han var ledig i onsdags åkte vi till ikea och shoppade loss nya kuddar,lampor och dyl till både sov och vardagsrummet. Sen var vi på busfabriken med kim och lisa och deras Elly i fredags vilket var jättekul, det tyckte främst kim och nebbba som lämnade mig och lisa med barnen för att själva springa iväg och leka. Var iaf mycket trevligt fram tills dess att vi kom hem och bilen började lukta bränt. Med vår tur så hade såklart kamremmen och något mer (har inte en aning om vad det är) Gått sönder. Bilen står där den står och vi väntar oss en dyr historia. Som tur är har min snälla far lite kontakter så i helgen kommer det en kille och fixar bilen för en överkomlig summa. Phuuu trodde att det skulle komma kosta oss uppåt tio vilket skulle leda till eko i våra plånböcker fram tills jag börjar jobba. Så himla tråkigt det är att pengar ska behöva styra så mycket. I söndags var vi hemma hos mor och far och åt söndagsmidddag mumma, jag skippade dock potatisen och tog kokta morötter då jag siktar på min målvikt till jag börjar jobba i augusti. Har gått ner nio men har nu stått still ett tag trotts att jag verkligen hållt igen. Men ska fortsätta kämpa! Blev lite glad dock då jag tittade i min gamla graviditetsjournal från barnmorskan och såg att jag nu har gått ner alla gravkilon men det ska mer därtill. Nu ska bara snön försvinna så ska jag minsann gå bort några kilon.

Kommentarer
Postat av: PB

Vad duktig du är, bra kämpat gått ner massor ju.

2010-02-18 @ 23:14:11
Postat av: Aida =)

Nu vill jag att du skriver ofta =) för nu nördar jag din blogg =)

2010-02-20 @ 18:35:50
URL: http://nicetouch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0