förlåt brist på engagemang

Känner att jag på senare tid har brustid i mitt engagemang att uppdatera bloggen. Har helt enkelt haft annat att använda mina ytterst få hjärnceller till. Har nog inte hänt speciellt mycket heller sen Zagas ettårskalas. Besökte busfabriken med morfar häromdan och kunde konstatera att engla nu är helt orädd. Åker den stora uppblåsbara rutchkanan själv och klättrar själv upp bland gångarna på de högre höjderna( till mammas stora förtjusning). Idag hade engla med sig en kompis hem efter dagis, han är sex år och bor på vår gård. Hans mamma och lillasyster var också med in på en fika. Det var jättetrevligt fram tills att dom skulle gå hem och jag går upp till englas rum för att hämta honom. Bakom englas princesstält låg dom med byxorna nere, Aningen pinsam situation. Jag frågar vad dom håller på med, trotts att jag redan visste svaret (engla har varit mycket intresserad av att leka doktor och att stoppa in suppar i stjärten, inte riktiga suppar dock utan andra föremål som ska föreställa suppar, har visst råka nämna detta någon gång då zaga hade feber). Lite röd om kinderna gick pojken ner för att gå hem. Jag förmanade att man inte får stoppa saker i rumpan och att om man vill leka doktor så får man göra det med kläderna på. Förklrade för pojkens mamma om englas intresse och med den minen så tror jag inte att dom kommer att leka med varandra så mycket mer..fortsättning följer.

Engla i förrgår kväll

Eengla - mamma jag har pillat in en pärla i näsan
Jag-nej har du, får jag se efter ( tittar men ser inget)
Jag- frås ut så får vi se om den kommer ut
Engla- (fräser) Nej den sitter här (pekar ganska långt upp i näsan
jag- (tror inte riktigt på hennes story och säger) Den kommer nog ut imorgon


Igår morse Engla vaknar och nyser


Engla- mamma titta den kom ut ( en neongul pärla ligger i hennes hand
Jag-(smått chockad) Vilken tur att den kom ut!

Kommentarer
Postat av: anna

hahah vilken tur att du kom upp just då.....lukas och ebba bytte blöja på varandra men dom hade iaf kläderna på sig ;O) Kram

2010-02-26 @ 18:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0