Lilla Zaga måste gå till farbror doktor

Zaga har sedan hon föddes haft det jobbigt med andningen. Det har inte gått en natt utan att hon har hostat så hon vaknat, då hon har  varit sjuk ar det förvärrats och hon har hostat hela nätterna i sträck. Nu har vi fårr remiss och varit hos en astmadoktor ute i lindö. Där har hon fått andas in vetolin för att vidga och för att få bort allt slem i luftrören. Det är inte konstaterat att hon har astma men vi gick första gången i fredags sen var vi där i lördags igen och så ska vi dit imorgon. Det kan visst ta tid att utreda vad det beror på att hon har så mycket slemm och är så hostig. Efter besöken hos doktorn har hon iaf hostat upp massor av slem så vi hoppas på att det blir bättre.

Nebil har varit ledig hela helgen och vi har bara myst. Idag var nebils barndomskompis Kim och hans fru Lisa med deras dotter Elly hos oss på Adventsfika. Farmor Anette kom också förbi en stund då hon hade delat tur på jobbet. På eftermiddan gick jag och Engla upp till samlingslokalen och julpysslade. Dom är bra på att hitta på saker för barnen här på vår gata, engla tyckte att det var jättekul då alla stora tjejer som går i skolan var där, hon är visst lite favorit bland de äldre tjejerna på gatan. Nebil tog en promenad med Zaga. Nu sover båda brudarna, jag sitter vid datorn och nebil kollar fotboll ovanligt! Här kommer lite bilder, vet att jag är dålig på att lägga in det.






Kommentarer
Postat av: Johanna

Ni är ju världens finaste familj. Saknar er Cissi. Skönt att bollen äntligen börjar rulla med Zagas hosta... Sjukvården kan ju vara lagom trög :/



Jag såg förresten att du ringt förut vännen, jag hölls i köket (!) så jag hörde inte o nu är det ju för sent att ringa!! Jag hör av mig imorron kväll!



Puss o Kram!

2009-12-06 @ 23:30:26
Postat av: jessica

skoj att läsauppdateringar och lite bilder vill vi se massor sådana =)hoppas hostan löser sig för mosters älskling,älskar er

2009-12-08 @ 14:09:26
URL: http://jezziee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0